This is BX @ Boxden.com


Hip-hop lingo you just don't understand

 Hip-hop lingo you just don't understand
topic by Gmengfx - 09-03-2010, 01:06 PM - Boxden > The Hip-Hop Spot


i hear jada sayin it all the time..and other rappers

WTF IS A TRAE POUND!








Latest Hip-Hop Hot Topics »   share this topic »   Share this on Twitter Share this on Facebook

560 comments for "Hip-hop lingo you just don't understand"


 09-03-2010, 01:09 PMaway - #2
SacTown|B 17 heat pts17

  d 
space
$16,795 | POWERFUL
a Trey pound is a gun...
 09-03-2010, 01:11 PMaway - #3
Gmengfx 55 heat pts55

  d 
space
$11,180 | POWERFUL
i figured as much but like...wtf kinda gun lol

and if its not a specific gun..where did that name come from cuz it dont make sense
 09-03-2010, 01:12 PMaway - #4
#1nasfan 

  d 
space
$10,072 | POWERFUL
I've never understood 7:30 like I know what it means but what's it's origin?
 09-03-2010, 01:12 PMaway - #5
SacTown|B 17 heat pts17

  d 
space
$16,795 | POWERFUL
357 magnum
 09-03-2010, 01:18 PMaway - #6
dj_tameil 2 heat pts

  d 
space
$1,411 | 2512635
Originally Posted by #1nasfan
I've never understood 7:30 like I know what it means but what's it's origin?
730 means crazy
 09-03-2010, 01:20 PMaway - #7
Crookz 12 heat pts12

  d 
space
$11,335 | POWERFUL
Originally Posted by #1nasfan
I've never understood 7:30 like I know what it means but what's it's origin?
7:30 means ur crazy

i think it originates from undercovers startin their night shift. there's more DT's on the street at night than during the day and when it gets around that time u see a good amount of dudes gettin hemmed up... so its kinda like ur crazy for bein on the block at that time




i dont listen to trap rap wtf does trill exactly mean
 09-03-2010, 01:20 PMaway - #8
Prince Ace 9 heat pts

  d 
space
$8,441 | POWERFUL
trae pound is the weight of the gun
 09-03-2010, 01:22 PMaway - #9
Fresh Whyte|B 650 heat pts650

  d 
space
$38,143 | POWERFUL
Originally Posted by dj_tameil
730 means crazy
...Reminds Me Of 5150
 09-03-2010, 01:24 PMaway - #10
Panopticon 13 heat pts13

  d 
space
$12,666 | POWERFUL
Dip Diver?
Powayu(power-you)? (I know what it means, but wtf)
What's an a-alike?

I know it's all noi related.
 09-03-2010, 01:29 PMaway - #11
#1nasfan 

  d 
space
$10,072 | POWERFUL
Originally Posted by Crookz
7:30 means ur crazy

i think it originates from undercovers startin their night shift. there's more DT's on the street at night than during the day and when it gets around that time u see a good amount of dudes gettin hemmed up... so its kinda like ur crazy for bein on the block at that time




i dont listen to trap rap wtf does trill exactly mean
I knew it mean't crazy and I never would've figured out that origin if that is in fact it.
 09-03-2010, 01:36 PMaway - #12
Sephiroth757 4 heat pts

  d 
space
$4,278 | 20229804
"Sittin sideways & sippin bar" I hear that sh!t and just go....


 09-03-2010, 01:36 PMaway - #13
Livin Life 1 heat pts

  d 
space
$6,147 | 13026303
Originally Posted by Crookz
i dont listen to trap rap wtf does trill exactly mean
Basically real.
 09-03-2010, 01:38 PMaway - #14
#1nasfan 

  d 
space
$10,072 | POWERFUL
Gwap, that #### gets on my nerves, ni##as used to say Guac as in Guacamole, as in a Green dip which made sense, cuz money is green. It's like as it spread around to different regions ni##as ####ed up the word.
 09-03-2010, 01:39 PMaway - #15
get_ate 

  d 
space
$1,618 | 6125779
Originally Posted by snippet
Dip Diver?
Powayu(power-you)? (I know what it means, but wtf)
What's an a-alike?

I know it's all noi related.
Remember when Pun and Fat Joe were like they're twins?

Well, that meant they were a-alikes.

Get it now?
 09-03-2010, 01:40 PMaway - #16
bornleader 

  d 
space
$2,540 | 4209394
Originally Posted by Prince Ace
trae pound is the weight of the gun
this..Its the weight retards..And the term "730" originated for the specific code in NYC jails when you get booked in to identify a person who is "crazy" or "unruly"
 09-03-2010, 01:41 PMaway - #17
proof1984 8 heat pts

  d 
space
$4,568 | 0
Originally Posted by get_ate
Remember when Pun and Fat Joe were like they're twins?

Well, that meant they were a-alikes.

Get it now?
thanks I think thats the only thing I dont kno
 09-03-2010, 01:41 PMaway - #18
Fresh Whyte|B 650 heat pts650

  d 
space
$38,143 | POWERFUL
Originally Posted by NO RELIGION
"in the hood we got them babies"
-waka flocka


""whoopin them babies"
-rick ross

I know babies has to do with dope but I don't get the correlation or how much "weight" a "baby" is
....Small...Light....Just Like A Baby But Yeah Its Trap Talk That's Related To Dope.

Whippin Up Them Babies Aka Choppin Up/Breakin Down The ####. Cook Talk.....
 09-03-2010, 01:43 PMaway - #19
Shakespeare 65 heat pts65

  d 
space
$3,611 | POWERFUL
This reminds me of...

 09-03-2010, 01:44 PMaway - #20
Swisher sweet 87 heat pts87

  d 
space
$15,791 | POWERFUL
hello good morning tell meWHAT THE LICK READS? - Rozay

They ask me WHAT THE LICK READS? One Triple Zero - Jeezy

I ain't no dope dealer, somebody tell me wtf that mean plz

Everybody I ask don't know either lol
 
 


Go Back   Boxden.Com - Stay First. Follow BX. > BX Table Of Contents > The Hip-Hop Spot
    
         

 



Latest hot topics on fire the past 48 hrs
Image inside  Nov 22 - Newtown massacre shooter Adam Lanza indulged..
51 comments
Image inside  Nov 22 - How Many Homeless People Will Freeze To Deat..
51 comments
BOX Manny Pacquiao vs Chris Algieri[11-22-14][HBO-PPV]
644 comments
 Image(s) inside Bow Wow Blasts 'black Folks' & “the Homies Just Dr...
New reply 2 minutes ago - 103 comments - by Avon_Barksdale
 NCAAF Cfb Week 13 Thread
New reply 9 minutes ago - 136 comments - by CadillacVyse
 Image(s) inside Look At This Fine Lil Thang!!!!!!!!!!!!!
New reply 4 minutes ago - 77 comments - by tokinjohn
  Jay Z Won :wadedatass:
New reply 11 minutes ago - 88 comments - by sigNN
 NBA Barkleys Response To Cousins "he Can't Whoop My A...
New reply 7 minutes ago - 61 comments - by trill jackson
 NFL Aaron Rodgers Is On Another Level. Literally. (pro Foo...
New reply 18 minutes ago - 104 comments - by EGO
  Sunset Overdrive Free For Xbox Live Gold Members This ...
New reply 8 minutes ago - 102 comments - by ChevyBrah
 Image(s) inside Janice Dickinson Submits A 1982 Photo Of Bill Cosby In...
New reply 19 minutes ago - 133 comments - by Avon_Barksdale

Like BX on Facebook Follow BX on Twitter
5,860 fans of BX | none new today 4,808 following | none new today

hot topic blog   »    hip-hop   |   sports   |   movies   |   games   |   news   |   wild'ish   |   gear   |   rides   |   tech

contact us   |   mobile   |   privacy statement

© Boxden.com. 1998 - end of time.